søndag den 17. november 2013

Farmors bakkeservietter

bakkeserviet
Farmors bakkeserviet.
Før jeg blev født, døde min farmor, men jeg arvede nogle ikke færdiggjorte bakkeservietter nogle år efter. Jeg syede dem færdig og har nu fundet dem i gemmerne. Der er flere - næsten så mange at man kan bruge dem som dækkeservietter. Det er hyggeligt at have minder og ting at fortælle familiens historie med.

De var alle broderet med en bort rundt i kanten. Jeg har taget nærbilleder af nogle af mønstrene - så skulle du have lyst til at brodere retro, så er her lidt hjælp.




Her er mønstret broderet langs de to langsider.









På den grønne bakkeserviet er mønstret i enderne og hele vejen rundt er siksak-mønstret.









Sammen med alle bakkerservietterne fulgte naturligvis også en holder til alle de bakker man måtte have - fine bælomster, som også kan bruges andre steder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar