lørdag den 13. juli 2013

Mølle

Vindmølle mølle
Vindmølle i papir.
Jeg fandt en blok med papir til scrapbøger i Søstrene Grene for kort tid siden, men i stedet for at lave scrapbøger kommer jeg til at tænke på vindmøller. Nu har jeg så fået lavet den første mølle nogensinde.

Møller som denne kan både bruges til leg og pynt til fx sommerfesten.

Brug
Papir eller karton af 15 gange 15 cm. Her er to stykker limet sammen, så der ikke var hvidt på den ene side.
Et lille søm
En træpind eller fx en plastikpind. Jeg brugte en plastikpind fra et papirsflag. Inden jeg satte møllen på pinden havde jeg dog lige lavet en lille hul, så det var lettere at hamre fast i den glatte pind.



Sådan gør du
Tegn et kryds fra hjørne til hjørne i kvadratet. Klip ca. 9,5 cm ind fra hvert hjørne. Bøj fire spidser ind mod midten og bank sømmet igennem og fast på pinden. Dog kun så meget at møllen stadig kan dreje rundt.

Tip
Lav fx møller i papir af 5 gange 5 cm og lim dem sammen med en limpistol og fast på sugerør, engangsglas eller lign. for at pynte op til sommerfest.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar