tirsdag den 23. juli 2013

Sy en pose med sanglege

Figurer til sang og leg.
Sange - og især godnatsange - bliver bare lidt tit hyggeligere, når der fx er små fingerdukker eller lign. med til at vise indholdet af teksten i sangen. Derfor var disse seks figurer på billedet til højre en god gave fra Libero. Samtidig satte det også lidt gang i ideerne, for hvilke andre figurer kunne der være brug for, og kunne det lade sig gøre at lave nogenlunde pænt :-)




Juletræ til sang og leg.

Jeg forsøgte mig i første omgang med et juletræ i filt, så er jeg da lidt klar til december. Men en kongekrone, en dreng og en pige kunne også være brugbare figurer i posen.

Brug
Filt eller anden stofrest
Nål og tråd
Papir til at tegne dine figurer på


Sådan gør du
Tegn det ønskede motiv og tegn det over på stof. Klip motivet ud to gange - for- og bagside.
Mål og klip stof ud, så det passer til at have din finger i den lille 'pose'. Sy sammen i siden og for oven.
Sy de to stykker stof sammen i hånden og lad et hul være åbent, som passer til den lille fingerpose. Sy posen indeni figuren ved at sy figuren fast rundt langs posens kant.

Jeg har ikke fyld i min figur, men alt efter størrelsen, kan det være godt at fylde figuren ud, så den ikke falder sammen eller ser flad ud.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar